FRISSÍTVE: A NAV közzétette honlapján a januári változások részleteit, az új szabályozásról és a szankciómentes időszakról ide kattintva olvashatsz.
A számlaadat-szolgáltatási szabályokban 2021. januártól újabb változások lesznek: Január 4. után kivétel nélkül minden számla adatszolgáltatásra kötelezetté válik – a vevői körtől és a számla összegétől függetlenül.
2021. január negyedikétől gyakorlatilag általánossá válik a jelentési kötelezettség –
a magánszemélyek illetve a külföldi adószámmal rendelkezők részére kiállított számlák adatait is jelenteni kell
– tehát jövő évtől gyakorlatilag minden számlát látni fog a NAV. (2021 első 3 hónapjában a NAV még nem szankcionálja, ha az említett számlák jelentése nem történik meg.)
Ha már eBIZ ügyfél vagy, nincs teendőd
2021 elejétől az eBIZ automatikusan követi a jelentési kötelezettség változását. Így azoknak az ügyfeleinknek, akik már korábban elvégezték az eBIZ és a NAV Online számla fiókjuk összekötését, nincs semmilyen teendője. Január 4.-től a magánszemélyek és a külföldi vevők részére kiállított számlák adatai is automatikusan beküldésre kerülnek a NAV felé.
Mi lesz a kézi számlatömbbel?
Számlázni továbbra is lehet kézi számlatömbből és számlázó programból is. Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez a NAV Online Számla rendszerében kell regisztrálni, ezen keresztül kell lejelenteni a számlaadatokat. Az ehhez szükséges lépésekről részletesen ide kattintva olvashatsz.
Ha valaki továbbra is a kézi számlatömb mellett teszi le a voksát, akkor az adatszolgáltatást manuálisan a NAV Online felületen szükséges megtenni – míg az online számlázó programok automatikusan elvégzik az adatszolgáltatást. Ugye mennyivel jobban hangzik?
Az eBIZ rendszere NAV-ra kész, vagyis a NAV Online Számla rendszerével összekötve automatikusan elvégzi az adatszolgáltatást az eBIZ-ből kiállított számlák esetében.
Miért jobb online számlázót használni?
Az adatszolgáltatás egy újabb teher a vállalkozásoknak, ezért is érdemes olyan megoldást választani amellyel ez automatikusan megoldható. A NAV számlaadat-szolgáltatás minden vállalkozás saját felelőssége. Hibás, hiányos vagy határidőn túli adatszolgáltatás esetén ugyanis számlánként mulasztási bírságot szabhat ki a NAV, mely vállalkozás esetében akár 500 000 Ft is lehet.
Online számlázót használva nagyban megkönnyíthető ez a feladat:
- Számlakiállítást követően az adatszolgáltatás azonnal megtörténik nem kell a jelentési határidő miatt aggódni.
- Kézi számlák esetén a manuális adatszolgáltatáskor könnyen hibázhatunk, elgépelhetjük az adatokat. Számlázóprogram használatával ilyen nem fordulhat elő, kizárhatóak a gépelésből, elütésből eredő hibák, hiszen a rendszer a kiállított számla adatait automatikusan belküldi a NAV-nak.
- Amikor egy számla adatai beküldésre kerülnek az adóhatóságnak, akkor a NAV Online Számla rendszere visszajelzi a beküldés sikerességét – mely a számlázóprogramban ellenőrizhető.
- Ráadásul az eBIZ is naprakészen igazodik az esetleges jogszabályi változásokhoz és automatikusan elvégzi a szükséges módosításokat, vagy figyelmeztet az esetleges jövőbeni teendőkre.
Szeretnél NAV-ra kész lenni és biztonságosan számlázni?
Regisztrálj az eBIZ-be és intézd céges pénzügyeid egy helyen!
Aktiváld eBIZ fiókod és használd ki a szuper funkciókat!
További kérdésed, észrevételed van? Fordulj hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken: info@otpebiz.hu vagy +36 1 366 6567