Vállalkozásoknak Könyvelőknek
BLOG KATEGÓRIÁK

A számlázóprogramok lassan véget vetnek a postára rohangálásnak – Nagy Könyvelőteszt II.

2018. június 28.
Olvasási idő: 8 perc

A tavaly év végén elkészített Nagy Könyvelőtesztünk első részéből kiderült, hogy a legtöbb könyvelő ideje nagy részében olyan automatizálható folyamatokat végez, amelyek kiválthatók lennének digitalizáció segítségével. Ehhez azonban az kell, hogy ügyfeleik is partnerek legyenek ebben, és átálljanak a hatékonyabb, digitális megoldásokra. Hogy miként zajlik az ügyfelekkel való közös munka és kommunikáció jelenleg, az is kiderült a Nagy Könyvelőtesztből.

A könyvelőkre legjellemzőbb, hogy személyesen (85%), e-mailen keresztül (84%), illetve telefonon (67%) tartják a kapcsolatot ügyfeleikkel. Videokonferencia és chat formájában lényegesen ritkábban. Utóbbi, korszerűbb megoldást alig többen választják (21%), mint a finoman szólva sem innovatív és hatékony, de jól bevált postai szolgáltatást (19%). Igaz, mivel több választ lehetett megadni, itt lehet átfedés a válaszok között – attól még, hogy valaki chaten egyeztet, lehet, hogy postán kapja meg a számlákat – azért szembetűnő, hogy minden ötödik könyvelő él még a postázás lehetőségével.

Házhoz is mennek a számlákért

A megkérdezett könyvelők több mint fele (52 százalék) legalább heti rendszerességgel találkozik az ügyfeleivel. A havi szinten legalább egy személyes találkozó pedig a könyvelők szinte egészére (92%) igaz. Vagyis a személyes megbeszélés, ügyintézés úgy tűnik, fontos része a folyamatnak. Más kérdés, hogy egy-egy lemaradt számlával szaladgál az ügyfél a könyvelőirodába, vagy például adóügyi tanácsadás céljából. A gyakorlat azt mutatja, hogy inkább az előbbi.

A megkérdezett könyvelők ugyanis a dokumentumok eljuttatásának legjellemzőbb módjaként azt jelölték, hogy az ügyfél személyesen viszi el azokat a könyvelőirodába. Sőt, harmaduknál vannak olyan kliensek is, amelyekhez ők maguk személyesen mennek ki a könyvelési anyagokért. A könyvelők fele e-mail-en kapja a számlákat, de a postázás is előfordul minden negyedik könyvelő esetében.

A könyvelők több mint negyedénél ugyanakkor már gyakorlat, hogy ügyfelük számlázó programjából szerzik be a dokumentációt. Az ügyfél részéről a könyvelőjükkel megosztott dokumentumból viszont még csak a könyvelők 9 százaléka dolgozik.

Fontos a személyes jelenlét

A személyes jelenlét a felmérés szerint ugyanakkor az ügyfélszerzésben sem elhanyagolható: a könyvelők 88 százaléka véli úgy, hogy saját ügyfélkörén keresztül tudja leginkább bővíteni a klientúráját, az online vagy más fórumon való hirdetés nem igazán jellemző. Így a jól végzett munka mellett a személyes benyomásnak is szerepe van, illetve az ügyfél kiemelt státuszát is hangsúlyozza, ha személyesen foglalkoznak vele.

Ezek a személyes alkalmak azonban legkevésbé sem az egyébként online – vagy az ábra szerint postán –  is küldhető hiánypótlásokra valók. A könyvelők szerint kiemelt ügyfélkörük leginkább az adózással kapcsolatos szabálykövetésben valamint az adótanácsadásban vár tőlük elsősorban segítséget.

A számlázóprogramokra is kíváncsiak

Bár egy felmérés szerint a 250 főnél kisebb cégek egyelőre fele használ csak számlázóprogramot (vélhetően a 2018. július 1-el életbe lépő NAV adatszolgáltatást követően ez az arány nőni fog) , a Nagy Könyvelőtesztből kiderült, hogy 10-ből 7 könyvelőtől kérnek tanácsot számlázó/ügyviteli program kiválasztásában ügyfelei, amely ékes bizonyítéka, hogy a digitalizáció már tényleg a spájzban van.

Az OTP eBIZ – Digitális Pénzügyi Asszisztens alkalmazás célja – az online számlázás és egyéb, a vállalkozások életét megkönnyítő digitális megoldások mellett – az is, hogy azoknak a könyvelőknek, akik használják az alkalmazást, a napi munkája gördülékenyebb legyen, és ezáltal az érdemi munkára tudjanak koncentrálni a digitalizálható adminisztrációs feladatok helyett.

Az eBIZ ezért végezte el 2017 végén a Nagy Könyvelőtesztet, melyet több mint ezer szakmabeli töltött ki. A válaszokból egyértelművé vált, hogy ma a könyvelők közel felére (48%) jellemző a túlóra, amely jellemzően abból fakad, hogy idejük nagy részében olyan automatizálható feladatokat végeznek, mint a számlaadatok rögzítése. Az eBIZ megoldásai pont ezeket a folyamatokat egyszerűsítik a digitalizáció segítségével, hogy a munkaidő nagy részében tényleg azzal foglalkozhassanak a könyvelők, amiben szerintük is a legerősebb kompetenciával bírnak: a számviteli (38%)- illetve adótanácsadásban (38%).

Tetszett a cikk, hasznosnak gondolod? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, nekik is hasznos lehet!

A számlázóprogramok lassan véget vetnek a postára rohangálásnak – Nagy Könyvelőteszt II.
3.7 (73.33%) 3 szavazat
LEGFRISSEBB
Funkció, Hasznos

Bemutató és oktató videók – DEMO VIDEO

Frissítés

Szeptemberi rendszerfrissítés

Hasznos

Könyvviteli szolgáltatók továbbképzési kötelezettsége

Hasznos

Számlázó program váltás 2018/2019

Funkció, NAV bekötés

Ingyenes e-számla az eBIZ-ben

Funkció

Automata összepontozás

NAV bekötés

Átlátható NAV adatszolgáltatás az eBIZ-ben

Hasznos, NAV bekötés

NAV adatszolgáltatás tapasztalatok

NAV bekötés

BREAKING NEWS – 1 hónap türelmi időt ad a NAV, de…!

Hasznos, NAV bekötés

Hogyan regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe?