Vállalkozásoknak Könyvelőknek
BLOG KATEGÓRIÁK

Hogyan regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe?

2018. június 15.
Olvasási idő: 13 perc

Érthetően, átláthatóan összeírtuk, hogy a NAV Online Számla regisztráció lépéseit, hogy július 1. után a NAV adatszolgáltatás gördülékenyen menjen vállalkozásod számára is!

2018. július 1-től minden 100.000 Ft feletti adótartalmú számla adatait be kell küldeni a NAV-nak, de erről minden hasznos információt korábban már összeírtunk! Most azonban azt írtuk össze átláthatóan és érthetően, hogy milyen teendőd van Neked, mint számlát kiállító vállalkozó.

Ugyan a NAV egy videóban összefoglalta, hogy hogyan kell regisztrálni,

de mi a videó alatt részletesen elmagyarázzuk a regisztráció lépéseit, mivel több apróságra is oda kell figyelni a NAV Online Számla regisztráció során!

NAV Online Számla regisztráció feladatok

Nem csak a számlázó programoknak kell felkészülnie a NAV adatszolgáltatásra, hanem a vállalkozóknak is. A jó hír, hogy egyszer kell csak végigmenni a NAV-os regisztrációs folyamaton, mely az alábbiakból épül fel:

  1. Ügyfélkapus regisztráció

Első lépésként az Ügyfélkapuhoz kell regisztráció Neked, mint adózó, vagy az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja.

Amennyiben nincs még Ügyfélkapud, akkor itt https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/regisztracio tájékozódhatsz a regisztrációs folyamatról (érdemes időben elkezdeni intézni)!

  1. NAV Online Számla regisztráció

Itt két regisztrációt is el kell végezni. Egy „elsődleges felhasználó” és egy „technikai felhasználó” regisztrációt.

Elsődleges felhasználó

Ő az a természetes személy, aki az adózó nevében végzi az adatszolgáltatást a NAV felé, amennyiben például kézi számlatömbbel állítasz ki 100.000 Ft feletti ÁFA tartalmú számlát.

Technikai felhasználó

Ez a regisztráció ahhoz kell, hogy hitelesítsd a NAV felé céged és az általad használt számlázó programot. A technikai felhasználó létrehozása után kapod meg azt az XML kulcsot (azonosító kódot), amit meg kell adnod a számlázó programodban – az eBIZ felhasználói beállításaiban – , hogy a NAV be tudjon téged azonosítani az automatikus, emberi beavatkozás nélküli számlázó program által történt adatszolgáltatáskor.

NAV Online Számla regisztráció lépései

1. Regisztráció első lépése

Nyisd meg a NAV Online Számla regisztrációs felületét!

Amennyiben már rendelkezel Ügyfélkapus felhasználóval, úgy az adózói regisztrációt az ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ gombra kattintással kezdheted e!

Az ÚJ FELHASZNÁLÓ HOZZÁADÁSA LÉTEZŐ REGISZTRÁCIÓHOZ gombra kattintással a kollégáidat (céged állandó meghatalmazottját) tudod hozzárendelni a rendszerhez.

2. Ügyfélkapus belépés

Most a rendszer átirányít az Ügyfélkapura, ahol

  • a felhasználóneved és
  • jelszavad kell megadnod

3. Alapadatok kitöltése az ügyfél regisztrációhoz

Sikeres Ügyfélkapus belépés után a kétfaktoros azonosítás miatt az adószámodat kell megadnod, mely alapján a rendszer teljesen beazonosít:

4. Adatellenőrzés és felhasználónév választás/ellenőrzés

A rendszer ellenőrzi, hogy az általad megadott adatokkal történt-e már korábban regisztráció. Ha igen, akkor lehetőséged van a korábban létrehozott felhasználóval vagy egy új felhasználó létrehozásával tovább folytatni a munkamenetet. Itt adj meg egy tetszőleges felhasználónevet, melyet az Online Számla rendszerében fogsz használni:

5. Ügyfél regisztrációhoz szükséges részletes adatok megadása

Ennél a pontnál kell az adózóra vonatkozó részletes adatokat megadnod.
Két opció közül választhatsz a „REGISZTRÁCIÓ TÍPUSA” fület lenyitva:

  • Gazdálkodó szervezet (pl. Kft., Bt., stb.) vagy
  • Egyéni vállalkozó

A rendszer itt gördülékenyen visz tovább, ugyanis a

  • gazdálkodó szervezet esetében az adószámot kell megadnod,
  • egyéni vállalkozóknál pedig a rendszer elvégez egy adóazonosítást.

Miután az ellenőrzés megtörtént, a rendszer automatikusan megmutatja a NAV nyilvántartásából átvett adatokat.

Ha mindent rendben találsz, akkor már csak egy

  • új jelszót (FONTOS: olyan jleszót találj ki, ami legalább 8 karakter hosszú, tartalmaz kis- és nagy betűket, számot és speciális karaktert különben nem fogadja el a rendszer!!),
  • e-mail címet és
  • egy telefonszámot kell megadnod a kapcsolattartáshoz (FONTOS: a telefonszám formátuma +36X0XXXXXXX legyen, különben nem fogadja el a rendszer!!).

Most már van egy Elsődleges felhasználód, amivel be tudod küldeni a NAV-nak az érintett számlákat, amennyiben azokat kézi számlatömbön állítod ki.

6. Technikai felhasználó hozzáadása

Ahhoz, hogy az online számlázódon keresztül is be tudd küldeni automatikusan a számlákat, még egy Technikai felhasználóra is szükséged lesz az elsődleges felhasználó mellett, valamint egy XML kulcsra!

Ehhez első lépésben be kell jelentkezned az Online Számla rendszerbe (azzal a felhasználóval és jelszóval, amit az előző lépéskor megadtál):

Belépés után kattints arra az adószámú gazdálkodó szervezetre, melyre a technikai felhasználót létre szeretnéd hozni:

Utána kattints a „FELHASZNÁLÓK” oldalon az „ÚJ FELHASZNÁLÓ” panelre és válaszd ki a „TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ”-t.

A Technikai felhasználó létrehozásának véglegesítéséhez egy jelszót is meg kell adnod (ami a Technikai felhasználóhoz fog tartozni) és már majdnem készen is vagy.

Most már rendelkezel technikai felhasználóval is! A folyamat befejezéséhez már csak egy XML kulcsra van szükséged, melyet azért kell legenerálnod, hogy az eBIZ célzottan, a te adataiddal tudjon kommunikálni a NAV-val.

7. XML Kulcs generálás

Ahhoz, hogy a NAV rendszere és a számlázó programod tudjon egymással kommunikálni, szükséged van egy ún. XML kulcsra.

A technikai felhasználó sorában a részletek oszlopnál a lefelé mutató háromszögre kell kattintani. Itt lejjebb görgetve megtalálható a kulcsgenerálás lehetősége.

Kattints rá és már meg is van az XML kulcs! (FONTOS: Ha többször kattintasz rá, akkor annyiszor fog a rendszer kulcsot generálni. Ez azért fontos, mert ha a már legenerált XML kulcsot megadtad a számlázó programodban és újragenerálod, akkor nem fogod tudni a korábban megadott kulccsal beküldeni a számlákat, az újragenerált XML kulcsot és cserekulcsot újra meg kell adnod a számlázó programodban!!!!)

Ezután feljebb görgetve láthatjuk a felhasználónév alatt az xml aláírókulcsot és cserekulcsot.



Ezt a felhasználónevet, aláírókulcsot és cserekulcsot kell megadnod az eBIZ admin felületén, hogy a NAV adatszolgáltatást tudd teljesíteni az eBIZ használatakor!

A regisztrációt a NAV Online Számla rendszerébe itt tudod elkezdeni: https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start

eBIZ – NAV beállítás a felhasználói fiókodban

Már csak három nagyon egyszerű lépésre vagy attól, hogy az eBIZ-ben kiállított számláidat automatikusan beküldjük a NAV-hoz:

1. Lépj be az eBIZ fiókodba és a főoldalon kattints a “Beállításaim” menüpontra.

2. Kattints a “NAV” fülre és a “+ Hozzáadom az aláírókulcsot” gombra:

Ezen az oldalon minden hasznos információt és linket megtalálsz, ami a NAV bekötéshez szükséges.

3. Írd be a NAV Online Számla felületen megadott adatokat:

  • (NAV Online Számla Technikai Felhasználó) Felhasználónév
  • (NAV Online Számla Technikai Felhasználó) Felhasználó jelszó
  • XML aláírókulcs
  • XML cserekulcs

majd mentsd el az adatokat!

Ahogy látod, beállíthatod, hogy minden számlát vagy csak a mostani jogszabályban meghatározott 100 ezer vagy afeletti adótartalmú számlák adatait szeretnéd, hogy továbbítsuk!

Az adatmegadást követően az eBIZ ellenőrzi a megadott adatok helyességét a NAV Online Számla rendszerével. Amennyiben helyesek az adatok akkor az alábbi képernyő üzenetet adjuk, ha nem, akkor is jelezzük számodra:

Ezzel készen is vagy, most már bátran számlázhatsz az eBIZ-zel, az érintett számláidat a rendszer automatikusan, emberi beavatkozás nélkül továbbítja a NAV felé július 1-ét követően!

Szeretnél NAV-ra kész lenni és biztonságosan számlázni?

Regisztrálj az eBIZ-be és intézd céges pénzügyeid egy helyről!

Aktiváld eBIZ fiókod és használd ki a szuper funkciókat!

További kérdésed, észrevételed van? Fordulj hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségeken: info@otpebiz.hu vagy +36 1 366 6567

Tetszett a cikk, hasznosnak gondolod? Oszd meg barátaiddal, ismerőseiddel, nekik is hasznos lehet!

Hogyan regisztráljak a NAV Online Számla rendszerébe?
4.9 (97%) 20 szavazat
LEGFRISSEBB
Funkció, Hasznos

Groupama Biztosító e-számlák

Akció

Black Friday – Duplázd meg!

Hasznos

Számlázó program váltás 2018/2019

Funkció, Hasznos

Bemutató és oktató videók – DEMO VIDEO

Frissítés

Szeptemberi rendszerfrissítés

Hasznos

Könyvviteli szolgáltatók továbbképzési kötelezettsége

Funkció, NAV bekötés

Ingyenes e-számla az eBIZ-ben

Funkció

Automata összepontozás

NAV bekötés

Átlátható NAV adatszolgáltatás az eBIZ-ben

Hasznos, NAV bekötés

NAV adatszolgáltatás tapasztalatok