Vállalkozásoknak Könyvelőknek
BLOG KATEGÓRIÁK

Vállalkozásom munkát nem keres, a munka talál rá

2019. április 8.
Olvasási idő: 12 perc

Kovács Ferenc nem csak Nyíregyházáról, hanem az ország több pontjáról, sőt külföldről is kap megbízásokat. Sikerének titkáról és vállalkozásának mindennapjairól beszélgettünk vele.

Ferenc építési műszaki ellenőr és felelős műszaki vezető Nyíregyházán. Számára kiemelten fontos a precizitás és az ügyfelek bizalma. Nagyon megfogott minket az a mondata, hogy “Vállalkozásom munkát NEM keres, a munka talál rá.” Ferenccel beszélgettünk vállalkozása mindennapjairól, tervekről, kihívásokról és persze az eBIZ-ről!

Mit lehet tudni rólad?

2003 óta Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, azon belül is Nyíregyházán dolgozom az építőiparban.

2007 óta saját adószám alatt vállalok megbízásokat építési műszaki ellenőr, illetve felelős műszaki vezető pozícióban először adószámos magánszemélyként később egyéni vállalkozóként. Ezen időszakban alkalmam nyílt irányítani, szervezni, illetve ellenőrizni lakó-, és középületek építését célzó beruházásokat, ahol megbízóim egyaránt voltak magánszemélyek, gazdasági társaságok és önkormányzatok is.

Hogyan indult a vállalkozás?

2006-ban önkormányzati (jegyzői) hatáskör alatt építési hatósági munkatársként dolgoztam, és ott tapasztaltam a szakember hiányt, illetve azok fokozatos kiöregedését. Ekkor megszereztem a szükséges végzettséget és magánszemélyként adószámot igényeltem, ami alatt a tevékenységet elkezdtem, persze másodállásban. A megbízások előbb lassan, fokozatosan jöttek, majd a szakmai rálátásaimnak, rugalmasságomnak köszönhetően az ajánlások alapján egyre bővült a megkeresők száma. A másodállás mellett több munkahely (főállás) váltás is történt, mely kisebb nagyobb formában bolygatta meg a másodállási tevékenységet. A későbbiekben a vállalkozás bővülése és bevételi (adózási) szempontok miatt 2017. évtől az adószámos magánszemélyként folytatott tevékenységet kisvállalkozóként (egyéni vállalkozó) folytatom. 2019-ben pedig az építőipar kiemelkedő fellendülése következtében felhalmozódó kivitelezések folyamatos ellenőrzése és koordinálása érdekében a másodállás főállássá lépett elő.

A vállalkozást kizárólag egy személyben vezetem és minden pozíciót én töltöttem be, a munkák folyamatos felügyelete mellett a pénzügyi dolgokat már kiszerveztem, így ezirányú kötelezettségeim teljesítése részben független tőlem. Nagyobb projektek, illetve jogszabályi kötelezettségek teljesíthetősége érdekében több partnerrel állok szerződésben, így közösen tudjuk ellátni a feladatokat.

Ahogy korábban említettem feladataim és munkáim kizárólag ismeretség alapján kerültek kialakításra az első években. Később ez ajánlások és korábbi együttműködések során bővült. Vállalkozásom munkát nem keres, a munka talál rá. A vevők (üzleti partnerek) visszajelzése megítélésem szerint pozitív, kiindulva abból, hogy több kisebb-nagyobb vállalkozó rendszeresen kér fel munkáinak ellenőrzésére, és ugyanígy keres fel egy sikeres műszaki ellenőrzés után a megbízóm hozzátartozója, ismerőse is a saját kivitelezésének műszaki ellenőrzésére.

Kihívásként tudom említeni, hogy feladataimat egyedül látom el. A feladat összetettsége, a megbízók bizalma, valamint a teljes kivitelezés átlátása érdekében alkalmazott bevonása szinte lehetetlen. A munkakör folyamatos és naprakész figyelmet igényel, így az egyedüli feladatellátás további hátulütője viszont – aminek kizárása szinte lehetetlen – hogy amennyiben személyem sérül, vagy a további feladat ellátására képtelen, akkor sok megbízót sodorhat veszélybe a jogszabályi kötelezettség elmaradása vagy annak nem megfelelősége tekintetében.

Mik a további tervek?

Terveim között szerepel az ügyfelek folyamatos tájékoztatásának fejlesztése. Az építőipari munka mind megrendelői oldalon, mind kivitelezői oldalon felügyelt. Mint tudjuk egy építkezésen az építtető a saját igényei érvényesítése érdekében szinte folyamatosan, de legalábbis időszakonként megtalálható. A beruházás minden esetben nagy összegű, melyek felügyeletét a Megbízó is ellátja és érdekeit érvényesíti közvetlenül, vagy személyemen keresztül. Amennyiben a megbízó egyben a kivitelező, akkor szakmailag a munka felügyelete kevesebb figyelmet igényel, viszont tudjuk azt is, hogy a mai anyagi világban a spórolás művészet.  Itt jön személyem a képbe, hogy, ami tervezve és kifizetésre kerül, azt végezzük is el. Ezt meg kell követelni, mivel ennek felelőssége személyemet terheli.

A digitalizált világunkban ez elektronikus felületek nagy szerepet kapnak. Manapság minden kivitelezést elektronikus építési napló felületen vezet a vállalkozó, amihez az építtetőnek is közvetlen hozzáférése van. Az ügyfelek néha kényelmesek és szeretik a kötelező feladataikat nem elvégezni, illetve, ha lehet mással elvégeztetni. Ezen feladok ellátására szintén megbízást szoktunk kötni, így az építési naplóba a szükséges bejegyzéseket a vállalkozásom rögzíti.

Mi az, amit legnagyobb nehézségként éltek meg a mindennapi ügyek menedzselése kapcsán?

A mindennapi ügyintézések során a folyamatos kapcsolattartás és a felmerült igények azonnali menedzselése a legszűkebb keresztmetszet. A kivitelezések országosak, sőt alkalmanként nemzetközi szinteket is pedzegetnek. A munkák ellenőrzése folyamatosságot igényel, ami rengeteg ingázással – akár napi 4-800 km – jár. Eközben egy másik kivitelezés jelenlegi állásával, vagy épp a folyó kivitelezési tevékenységgel, vagy a banki ügyintézéshez szükséges nyomtatványok kitöltésével is megkeresnek az ügyfelek. Egyszerre az egyidőben folyó munkálatok felügyelete nagy logisztikai feladatot képez. Vállalkozásom 3db weblapot üzemeltet, amiből 2db fix, míg 1db  folyamatosan változtatott, az előírások módosításainak figyelembevételével, valamint az esetleges kirívó tapasztalatok blog formájában történő rögzítésére. Ennek folyamatos felügyelete naprakész munkát igényelne, ami néha pár nappal elmarad.

Az eBIZ előtt milyen digitális megoldásokat használtatok a cég vezetéséhez?

A cég vezetéséhez szükséges nyilvántartásokhoz használunk táblázatkezelő és egyéb kézenfekvő kisegítő, nyilvántartó programokat. Mérnökként kizárólag olyan program használatát tartom megfelelőnek, ami vagy kifejezetten adott célt szolgál, vagy pedig a használója személyre szabhatja.

Miben hozott könnyebbséget az eBIZ, miben más, mint a piacon elérhető többi megoldás?

Az eBIZ-en kívül további egy programot próbáltam ki. Számomra a nagyfokú összetettsége (számlázás, utalás, bankszámla-kezelés, stb), mégis átlátható és tiszta felülete, valamint Android rendszeren futó applikációja miatt vált szerethetővé és használhatóvá. Tetszik, hogy egy helyen kezelhetem a vállalkozásom kimenő és beérkező számláit, a tranzakciók átláthatóak, és azok rendezettsége is nyilvánvaló (utalás és számla párosítása). A folyamatos mozgásomban egy utalás/ számla elkészítése nem okoz problémát, mert azt pillanatok alatt elvégezhetem mobiltelefon segítségével. Nagyon kézenfekvő és logikus programfelépítésre vall, hogy az OPTEN adatbázis használatával a vállalkozók adatai szinte naprakészek, de ezekből a program megismeri és elmenthetővé teszi a saját partnereimet is.

Mi az az 5 szó, ami eszedbe jut az eBIZ-ről?

Rugalmasság, átláthatóság, partnerközpontúság, innovatív megoldás, takarékosság (pénz és idő).

LEGFRISSEBB
Ügyféltörténetek

Aki az eBIZ-ben nem lát előnyt, az szeret adminisztrálni

English

eBIZ by OTP Business Digital Finance Assistant

Egyéb

Kutyabarát iroda lettünk

Funkció

Díjbekérő, proforma vagy előleg számla – mikor melyiket használjuk?

NAV bekötés

NAV 1.1 – átállás gördülékenyen

Funkció, Hasznos

Groupama Biztosító e-számlák

Funkció

Jogosultságok és tevékenységnapló

Funkció

Melléklet csatolása a számla mellé

Funkció

Kérd a számlád az eBIZ-be!

Hasznos

DIGITALIZÁCIÓ – A te vállalkozásodra hogyan hat?