Vállalkozásoknak Könyvelőknek
BLOG KATEGÓRIÁK

Rajongunk a jó kávéért!

2017. szeptember 21.
Olvasási idő: 9 perc

Mi is rajongunk a kávéért, ahogy Varga-Dankó Léna az Estratto – Cafè Universitario tulajdonosa is. Lénáék is eBIZ-t használnak, hogy ne az adminisztrációval teljen a napjuk, hanem a megtakarított időt kávézójukra és a vendégeikre tudják fordítani. Lénával beszélgettünk kávézójukról, terveikről.

Mit lehet tudni rólad? Hogyan jött a kávézó ötlete?

A kávé iránti szenvedélyünk már 4 éve tart. Két üzlettel rendelkezünk, az egyik Pécsett a másik Budapesten található. A budapesti kávézónk a Nádor utcában a Közép-Európai Egyetemen található, de a kávézó bárki számára elérhető, így az utcáról besétálva nem csak finom kávét fogyaszthat a vendég, de részese lehet egy XXI. századi stílusú építészeti remeknek az egyetemen belül.

Én közgazdász vagyok a Corvinuson végeztem pénzügy mesterszakon, 3 nyelven beszélek felsőfokon, (orosz, ukrán, angol) Kárpátaljai születésem miatt magyar az anyanyelvem. A korábbi munkám miatt sokat utaztam, és a kávé volt az életben tartó nedű a késő esti munkaórák során. Sokszor fanyalogtam kávékortyolás közben és arra gondoltam, hogy ezt a kávét biztosan jobban is el lehet készíteni. Válogatós kezdtem lenni a kávék terén és egyszerűen elkezdtem nem meginni azokat a kávéitalokat, amelyek nem ízlettek. Ha „az vagy amit megeszel”, akkor „az vagy amit megiszol” – gondoltam. Egy olyan kávézót szerettem volna létrehozni, ahol tényleg finom a kávé és megfizethető! Így jött létre az Estratto, ahol nem főzzük, hanem extraktáljuk a kávét és a sötét- (olaszos) és a világos- (új hullámos) pörkölésű kávé szeretettel megfér egymás mellett, és ahol készül Ristretto és Flat White is. Egy jó kávét elkészíteni nem nehéz, csak követni kell a kávékészítés alapvető szabályait, de ami a legfontosabb: kell még hozzá egy kis szeretet is.

Hogyan indult a Estratto?

Mindig is szerettünk volna egy olyan kávézót a belvárosban, ami jó lokációval rendelkezik, hogy minél több emberhez eljuthassanak a kávéink. A kezdés elképesztően nehéz volt, mint minden vállalkozásnál. Nehezen találtunk jó lokációt, amikor pedig megtaláltuk, az utolsó pillanatban szólt a főbérlő, hogy másnak adja ki az üzlethelyiséget. Ekkor jött egy lehetőség, amit megragadva pályáztunk az egyetemi üzlethelyiségre. De itt is csalódás ért minket, mivel első körben nem mi nyertünk. Egy hónappal később azonban felhívtak minket az egyetemtől, hogy visszalépett az első jelölt és ha még mindig szeretnénk, miénk lehet az üzlethelyiség. Így indult az Estratto. Az Estratto-ban 5-en dolgozunk. Egy ügyvezető, egy üzletvezető, két barista és egy kisegítő munkatárs. Fontos tudni, hogy nálunk nem érvényesül a klasszikus vezetői hierarchia, ugyanis az ügyvezető is csinálja a kisegítő munkáját, ha kell takarít és mosogat, ahogy a csapat összes többi tagja. Mi a munkamegosztásban hiszünk és cél elérése érdekében közösen dolgozunk. A vendégek visszajelzései nagyon pozitívak, szeretnek minket, ahogyan mi is nagyon szeretjük őket. Vannak kedvencek, akik nélkül a hétköznapjaink nem lennének olyan fényesek és viccesek. Köszönet érte nekik! A legnagyobb kihívás mostanában a munkaerőhiány. Új baristát szeretnénk felvenni, egyelőre keressük.

Mik a további tervek?

Fejlődési lehetőségeink bőven akadnak, folyton igyekszünk fejleszteni a termékpalettát és megfelelni a vevői igényeknek. Sok ötlet és terv van a fejünkben, amelyeknek csak az anyagi korlátok szabnak határt. A legújabb kezdeményezés a CashLess payment, amelyet az egyetem közreműködésével fogunk tesztelni a napoknak. Továbbá nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni az újrahasznosított és gyorsan lebomló csomagoló anyagok használatára. Jelenleg a hulladékot szelektíven gyűjtjük és csomagoló anyagaink több mint 90%-a gyorsan lebomló anyagból készült (úgy mint újrahasznosított papír, PLA és kukoricakeményítő). Határt a 100%-ban „zöld” működéshez szintén az anyagi lehetőségeink szabnak.

Mi az, amit legnagyobb nehézséggént éltek meg a mindennapi ügyek menedzselése kapcsán?

A marketingre jut a legkevesebb időnk. A napi munkamenet és folyamatos vendégkiszolgálás, a változó törvényi előírások nyomon követése, a papírmunka, e-mailek menedzselése és a HR feladatok azok, amelyek leginkább leterhelnek minket. Hála az eBIZ-nek, a számlák rendszerezése, utalása és a havi zárások már nem vesznek el annyi időt a mindennapi munkából, mint korábban.

A mindennapi cég vezetéshez mely digitális megoldás nyújtja a legnagyobb segítséget?

Az eBIZ számlázóprogramja nyújt a legnagyobb segítséget cégünknek. Az átutalásos számlákat itt állítjuk ki és rendkívül kényelmes, hogy összeköttetésben áll az OTP-s netbankkal.

Miben hozott könnyebbséget az eBIZ, miben más, mint a piacon elérhető többi megoldás?

Az eBiz forradalmi a többi számlázó programhoz képest, mert az OTPdirekttel van összekötve így, ha érkezik egy teljesítés a megrendelő részéről egyből látom, nem kell bogarászni az OTPdirekt netbankban, hogy ki fizetett és ki nem. Mivel hozzá tudtam kötni a könyvelőmet is az eBIZ-hez, így hozzá is kevesebbszer kell mennem, mert napra készen látja a számláimat és bankszámla kivonatomat.

Mi az az 5 szó, ami eszedbe jut az eBIZ-ről?

Egyszerűség, átláthatóság, menő design, egyedülálló a Direkt kapcsolat miatt, innovatív.

LEGFRISSEBB
Ügyféltörténetek

Aki az eBIZ-ben nem lát előnyt, az szeret adminisztrálni

English

eBIZ by OTP Business Digital Finance Assistant

Egyéb

Kutyabarát iroda lettünk

Funkció

Díjbekérő, proforma vagy előleg számla – mikor melyiket használjuk?

NAV bekötés

NAV 1.1 – átállás gördülékenyen

Ügyféltörténetek

Vállalkozásom munkát nem keres, a munka talál rá

Funkció, Hasznos

Groupama Biztosító e-számlák

Funkció

Jogosultságok és tevékenységnapló

Funkció

Melléklet csatolása a számla mellé

Funkció

Kérd a számlád az eBIZ-be!